Subscriu si eu la campania initiata de Jurnalul National referitoare la revenirea denumirii de  Tigan. Unii au crezut ca daca isi redenumesc etnia vor scapa de “faima” care i-a consacrat. Tiganii exista de sute de ani si tot de sute de ani se ocupa cu aceleasi lucruri. Cu tiganiile. Dar acum la o scara europeana. Nu mai fura din caruta, fura din Mercedes. Nu ne mai agreseaza cu pumnii sau in gasca ne baga direct un glont in cap.

Nu face nimeni un sondaj sau un studiu prin care sa se arate care este procentul de tigani infractori si care cel de romani? Nu face nimeni un studiu prin care sa se arate cat am avut noi ca ROMANI de pierdut pentru ca lumea ne confunda cu RROMANI?

Eu am copilarit langa o strada de tigani. Pe vremea lui Ceausescu ei erau cei care faceau “afaceri”. Voiai un pachet de Kent, fuga in tiganie. Voiai un pachet de cafea, fuga la tigani.  Aveai pica pe unul sau altul, rezolvai cu Ursu sau cu Geani… Prin urmare stiu cu ce se ocupa. Nu stiu ce succes crede ca are Madalin Voicu sustinand mereu pe la televizor ca este tigan. Asa si? Sub tine te-ai uitat cumetre sa vezi pe cine pastoresti?

Azi am primit pe mail un banc cu o valoare de enciclopedie:

“Ce este un tigan cu mainile taiate?

O persoana de incredere!”

Cum e? Ma opresc aici sa nu stric atmosfera!

