In 1995 am intrat in contact pentru prima data cu Mac-ul. Pe atunci erau PowerPC. Paralel cu invatarea sistemului de la Apple am inceput sa invat si Windows. Pe atunci 3.1 si 95.

In prezent lucrez pe ambele platforme fara nici cea ma mica problema. Singurul lucru care ma deranjeaza foarte tare este ca platforma de la Apple cu OSX este mai rea decat Windows. Am sa explic in cele ce urmeaza de ce am aceasta parere:

Stiu ca la aparatia sistemului Vista multa lumea a protestat, ca iti trebuie un upgrade de hardware pentru ca Vista sa mearga BINE. Dar el merge si pe platforme mai vechi dar cu performante reduse. Acelasi lucru se poate spune si de XP si de programele aferente.

Iata cum sta treaba cu OSX. Am la servicu doua iMac-uri. Unul mai vechi (3-4 ani) care ruleaza cu OSX 10.3.9 si un iMac mai nou (2008) care are OSX 10.5.6
Problema este ca pentru iMac-ul mai vechi tot support-ul s-a oprit. Astfel nu mai poti instala versiune mai noua de OSX nu mai poti pune versiuni noi de programe (Safari, Yahoo etc). Toate cer minimum 10.4
Prin urmare iata-ma in “chilotii goi”. Nu pot beneficia de cele mai noi versiuni de soft pentru ca nu mai sunt suportate de OSX! Care este rezolvarea? Sa imi cumpar alt iMac? Hmm este 1400 euro cel putin.

In concluzie, daca stau sa fac comparatia intre cele 2 platforme (OSX si Windows) pot spune ca cei de la APPLE sunt mai nesimtiti. Ca ma OBLIGA sa imi cumpar alt calculator sau sa trec pe PC daca nu mai am bani de alt iMac. Pai atunci de ce se plange lumea atat de Microsoft? Ei nu iti impun sa iti schimbi calculatorul cu o configuratie mai noua. XP si Vista merg si pe calculatoare mai vechi, greu DAR MERG!!!

Nu mai vreau sa aud lucruri urate despre Windows!!!!!!

