Multumesc Sorin Gae (aka Virinel) pentru pont

Daca esti cat de cat familiarizat cu iPhone-ul si cu maruntaiele acestuia, ai observat, de buna seama, ca majoritatea aplicatiilor vine cu suport pentru mai multe limbi. Telefonul insusi are suport pentru mai multe limbi. Sunt acele foldere denumite xx.lproj (unde xx reprezinta limba respectiva in abreviere; ex: en.lproj, ro.lproj). Avand in vedere ca in proportie de 99% noi nu folosim suportul pentru acele limbi este evident ca ocupa un spatiu in telefon si ii si ingreuneaza viteza.

Ideea de a le sterge mi-a venit dupa ce am constatat ca pot renunta la suportul pentru limbile neutilizabile din TextInput. Am pastrat doar engleza si romana. Si m-am intrebat de ce nu s-ar putea face acelasi lucru si cu celelalte foldere din intreg telefonul. M-am apucat ca un dement sa deschid folder cu folder si sa sterg acele directoare inutile pentru limbi. Mi-am exprimat acest gand pe Twitter si solutia a venit de la Sorin care mi-a pasat acest tutorial pe care am sa vi-l expun mai jos. Eu l-am testat si merge. Merge in sensul ca a sters foderele respective. Cat de bine va merge telefonul de acum incolo ramane de vazut ;).

Mai intai trebuie sa ai activata conexiunea SSH pentru iPhone (instaleaza OpenSSH din Cydia)
Apoi te conectezi la telefon cu Cyberduck. Alegi sa fii in sectiunea cea mai de sus (root).
Cu Alt+Cmd+C deschizi dialogul cu Send Command. Aici vei da paste, pe rand la sintaxele pe care le vezi mai jos. Vei vedea ca dupa introducerea codului va “lucra” putin. Dupa ce observi ca si-a facut treaba introduci cealalta sintaxa.
Ai grija sa nu stergi folderele ce contin English.lproj sau en.lproj sau ro.lproj.
Screen shot 2009-11-09 at 8.18.18 PMScreen shot 2009-11-09 at 8.18.44 PM

Sintaxele sunt urmatoarele:

find / -name ar.lproj | xargs rm -Rf

find / -name cs.lproj | xargs rm -Rf

find / -name da.lproj | xargs rm -Rf

find / -name de.lproj | xargs rm -Rf

find / -name Dutch.lproj | xargs rm -Rf

find / -name el.lproj | xargs rm -Rf

find / -name es.lproj | xargs rm -Rf

find / -name fi.lproj | xargs rm -Rf

find / -name fr.lproj | xargs rm -Rf

find / -name French.lproj | xargs rm -Rf

find / -name German.lproj | xargs rm -Rf

find / -name he.lproj | xargs rm -Rf

find / -name hr.lproj | xargs rm -Rf

find / -name id.lproj | xargs rm -Rf

find / -name it.lproj | xargs rm -Rf

find / -name Italian.lproj | xargs rm -Rf

find / -name Japanese.lproj | xargs rm -Rf

find / -name ko.lproj | xargs rm -Rf

find / -name ms.lproj | xargs rm -Rf

find / -name nl.lproj | xargs rm -Rf

find / -name no.lproj | xargs rm -Rf

find / -name pl.lproj | xargs rm -Rf

find / -name pt_PT.lproj | xargs rm -Rf

find / -name pt.lproj | xargs rm -Rf

find / -name ru.lproj | xargs rm -Rf

find / -name sk.lproj | xargs rm -Rf

find / -name Spanish.lproj | xargs rm -Rf

find / -name sv.lproj | xargs rm -Rf

find / -name th.lproj | xargs rm -Rf

find / -name tr.lproj | xargs rm -Rf

find / -name uk.lproj | xargs rm -Rf

find / -name zh_CN.lproj | xargs rm -Rf

find / -name zh_TW.lproj | xargs rm -Rf

Retine! Joaca prin SSH cu telefonul poate fi periculoasa daca nu sti ce faci! Tot ce faci este pe riscul tau!

UPDATE de la Razvan: Dezactivati “Pass Code-ul” inainte de a face operatiile de mai sus!!!

