In urma cu o saptamana renuntam la iPhone 4 pentru a merge pe varianta iPad 3g plus un alt telefon. Cum nu am de gand sa ma intorc la Nokia sau Symbian sub nicio forma, am pus mana, ca o solutie de avarie, pe un HTC Wildfire cu Android 2.1.

Toate bune si frumoase la inceput. Am reusit sa gasesc majoritatea aplicatiilor pe care le utilizam in mod curent pe iPhone asta ca sa nu simt lipsa iPhone-ului. Dar treburile devin mai urate pe masura ce trec zilele si te lovesti de Android 2.1 tot timpul.

Sa le iau pe rand.

1. Lipsa suportului pentru utilizatorii de platforme Apple.
Ca sa poti sa iti faci dintr-un smartphone un companion util iti trebuie o interfata pe un calculator. Aici nu e vorba de banalele sincronizari de contacte si calendare pe care le poti face cu Google ci de posibilitatea de a stoca in alta parte, in afara de telefon, aplicatiile descarcate de pe Android Market. Nu am descoperit pana acum aplicatia aia si, mai mult decat atat, luand exemplul a doua mari companii (HTC si Samsung) unde fiecare dintre ele si-a dezvoltat o asa zisa interfata, nici una nici alta nu are suport pentru OSX.
Deci, descarci de pe market zeci de aplicatii si… in caz ca ti se buseste telefonul le descarci din nou :)) Stiu ca exista niste alte aplicatii care fac backup la telefon si pe urma alte aplicatii cu care faci Restore! Huh?

2. Android Market = chaos
De ce? Pentru ca nu exista niste filtre elementare cu care sa cauti prin aplicatii. Cum ar fi: cele mai descarcate aplicatii, cele mai populare aplicatii etc. Nici macar sectiunea bine definita pentru Games nu exista. Stiu exista alte aplicatii cu care intri pe Android Market si au aceste filtre! Huh?

3. Sugativa de trafic de date.
Azi dimineata am vazut o postare a lui Ionut Balan de la CHIP.ro care se intreba ce valori de trafic preferam pentru internet pe mobil. Mdoh… Eu nu am depasit niciodata cu iPhone-ul 500 Mb inclusi in abonament, mi-am zis. Si am descarcat aplicatia de monitorizare de trafic pentru Android la care facea Ionut referire in material.
SURPRIZA!
Contorul merge incontinuu!!! Mi-e frica sa ma uit la sfarsitul lunii pe factura. De ce? Pentru ca pe Android 2.1 nu exista Push Notifications. Prin urmare aplicatii ca Mail, TweetDeck, Yahoo etc. fac trafic non-stop pentru ca au doar un algoritm de interogare si atat. Deci ai nu ai treaba Mailul verifica serverul la intervale prestabilite, TweetDeck verifica noile update-uri, si uite asa se irosesc mega degeaba. Bine, exista optiunea ca Mail-ul sa il verific manual dar care mai e smecheria.

4. Lipsa accesului la aplicatii platite din Romania.
Da, Romania nu este inclusa pe lista cu cei care pot sa isi achizitioneze aplicatii platite de pe Market. Nici macar nu exista o chichita prin care sa poti sa iti faci un cont in alta tara. Metoda unor carduri valorice ar fi fost excelenta… Solutia? Aplicatii crackuite de pe net…

5. Stack with one user only
Ei bine pe un HTC (nu stiu daca si la alte modele e la fel) nu poti avea decat un singur utilizator autentificat! CUM? Da, da ai citit bine! Cand am luat telefonul de la nevasta-mea am zis sa il “curat” sa mi-l personalizez sa imi introduc datele mele, mailul meu etc. Dar nu am putut sa scap de asa-zisul power-user cu care era logat ea. Solutia? Reset to factory settings! WTF!!!

Ca sa concluzionez! Mirajul Android 2.1 se destrama pe masura ce il folosesti. Faptul ca exista multi dezvoltatori de telefoane, fiecare cu interfata lui face din accesul unui utilizator cu ceva cunostinte in domeniu un adevarat calvar. Inveti sa folosesti HTC sync, vrei sa treci pe Samsung… o iei de la capat cu Kies!

Nu stiu cum este Android 2.2. Poate au reparat din probleme dar faptul ca depinzi de un dezvoltator sau altul pentru un update care se prelungeste la nesfarsit (vezi Galaxy S) face din Android o mare bataie de cap. Si aici nu vorbesc de JailBreak si alte minuni ci de versiunile oficiale, de accesul unui newbie la ce inseamna Android per ansamblu.

Luand un exemplu imediat ma gandesc la un utilizator de Galaxy S care injura printre dinti pentru ca cei cu HTC au deja Android 2.2. Ce variante i se deschid ca utilizator? Sa treaca la HTC? Sa astepte niste bug fix-uri luni de zile? Sau sa stea ore intregi pe net si sa invete cu sa puna un ROM cu Android 2.2?

As fi curios care sunt partile bune ale acestui OS?

Din prisma unui utilizator entry-level mi s-ar parea mai normal sa am totul organizat: un market comun, o interfata pentru PC cu elemente universale si acces la update-uri de OS unice.

Cam asta ar fi experienta mea cu Android… Obositor! Dar se pare ca da bine sa spui ca esti pe Android, ca ai scapat de un iTunes “idiot” care macar e acelasi si pe Mac si pe PC si ca in sfarsit esti liber pentru ca sistemul o permite! Mda. Keep on dreamin’

