Zilele trecute, intr-o discutie pe twitter cu Ionut Balan de la revista Chip referitoare la sistemele de operare pe care le folosim in mod regulat, marturiseam ca eu utilizez doar doua sisteme de operare: OSX (Snow Leopard) si iOS. Si asta fac de 17 ani!!! Cel putin cu sistemul de operare Macintosh si mai tarziu Apple. Asta m-a facut sa imi amintesc cum am inceput eu sa cunosc Macintosh si cum mi-au trecut prin mana de-a lungul timpului majoritatea modelelor de la Apple.
Sa o luam cu inceputul.
Prin 1993 sau 1994 am fost “introdus” de o cunostinta la o firma de apartament care facea lucrari de tehnoredactare. Pe atunci nu aveam nicio orientare profesionala si m-am gandit sa incerc sa vad daca imi place. Mi-a placut si de atunci activez numai in bransa asta.
Primul model pe care am lucrat a fost Macintosh LC II care avea instalat OS7 daca nu gresesc. Nu voi tine seama de configuratia hardware pentru ca pe asta chiar nu o mai stiu.

La numai 1 an distanta (in 1995) ma angajam la Libertatea care fusese proaspat cumparata de trustul elvetian Ringier. Acolo am facut cunostinta cu PowerMacintosh 7200. Modele deveneau din ce in ce mai puternice si mai fiabile iar eu ma deprindeam foarte bine cu sistem de operare.

In toti anii petrecuti la Libertatea compania Ringier ne-a tinut departamentul de Layout la curent cu noile modele. Am trecut pe rand de la PowerPC 8100 la PowerPC G3 si G4

Cireasa de pe tort a venit cu Mac PRO care era ca o uzina. Rapid si fiabil.

In anul 2004 am parasit Libertatea si m-am alaturat celor de la revista STAR. Aici departamentul layout avea G3 si G4 dar mai tarziu am fost “recompensat” cu iMac alb cu procesoare PowerPC pentru ca peste 2-3 ani sa am noul iMac de 20”cu procesor DualCore pe care lucrez si astazi. iMac nu este un calculator destinat layout-ului dar daca asta a fost politica firmei…

In afara de calculatoarele de la locurile mele de munca, acum 1 an si jumatate mi-am vandut PC-ul de acasa si mi-am luat MacMini care este micut si destul de puternic pentru ce imi trebuie mie in house.

In incheiere pot spune ca in toti acesti 17 ani de lucru cu calculatoarele produse de Apple nu am simtit niciodata dorinta sa trec pe PC/WIN. E adevarat ca am fost nevoit de-a lungul timpul sa lucrez cu Windows dar si pe acesta l-am invatat din OS-ul de Mac. Acum stiu foarte bine sa operez cu ambele sisteme de operare dar Windows nu se va ridica niciodata la nivelui unui OSX.

La toate astea se adauga si cei peste 2 ani de iOS prin intermediul tuturor modelelor de iPhone si mai nou iPad. WoW! Daca ma uit inapoi pot spune ca sunt un Apple addicted in adevaratul sens al cuvantului 😉

